GARAM!!

assalamualaikum..
heeeeeee...
hrini aku nk share ckit info sal garam..
garam ni ada fungsi tertentu.
Patutlah garam ni kene makan time sebelum dan selepas makan.
Xkira lah, makan pagi ke, tengahari ke, malam ker...
Memang sunnah Rasulullah,,
Rasullullah setiap kali menggembara akan mengambil sedikit garam sebelum mengambil makanan or minuman...
Ini bertujuan untuk menstabilkan badan,,
meningkatkan ketahanan/imiun badan kerana setiap bumi/ tempat mempunyai udara,,megnatik dan hawa yang berlainan...


Garam ape??
Sapa nak tahu??
Garam bukit la..
bukan garam yang murah tu..
Yang seringgit lebih tu bukan ye..
Garam tu penuh dengan ASID..
Beli garam yang HALALGEL tu..
sebab mmg tentulah halal..


Macam mana nak amalkannya. (Pilihlah mana senang..)

1. Letak sedikit garam ke dalam air minum. Letak dalam botol mineral. Pastu minum bila haus.

2. Mandi garam. Ia pun elok meneutralkan tahap asid dan alkali dalam badan.

3. Cuit sedikit garam sebelum perjalanan yang jauh.

Pastu, garam ini juga, dalam seminar tu ada puan tu kata - boleh menghapuskan 300 kuman/bakteria dalam badan. - cuci perut antaranya.

Dan, orang kata boleh terhindar dari sihir, makhluk halus dan sebagainya.

Garam bukit, boleh beli kat sini,liferich.com.my
da pham??
~smber dr muke buku~

4 comments:

  1. bukannya kalau kelebihan garam kan mengakibatkan kelenjar tiroid atau gondok,

    ReplyDelete
    Replies
    1. yayangazza:sume bende ade klebihan n kkurgan..
      yg kte tlis uh sal garam bukit..
      garam bukit memg bnyk khasiat..
      coz i2 bhan semulajadi..
      law gram biase uh len ckit..
      die ade tmbah2 bhan len..

      Delete
  2. garam ney kalau dapat makan dengan buah mempelam sedapnya hihihi

    ReplyDelete

Jangan segan silu, silalah komen di ruangan ini..tq